「髑起導希 -
dokidoki」は、音楽家kengoshimizが日本の伝統音楽への進出を記録した作品集です。この作品集は69曲の習作から構成されており、それぞれの作品は大小さまざまな目的を持ち、彼のこれまでの努力と試みの成果を反映しています。
特に重要なのは、これらの習作が新たな作曲理論の発見と展開の場であったことです。これまで日本の伝統音楽にはなかった作曲理論を発見することが、習作を創り上げる大きな目的となっています。
和声進行がないと考えられる音楽の骨格をどう見つけ出すか、楽器の数が限られている中でリズムをどのように作り出すかといった、さまざまな問いへの彼の答えが、この作品集に込められています。
それでもなお、この習作群で達成されている部分は限られています。しかしながら、それはkengoshimizにとって挫折の理由ではなく、むしろこれから更なる成果を生み出すための土台となることを示しています。この習作群のリリースは、彼の成長と進化の道筋、そしてこれからの可能性を示す一歩であり、彼の音楽的探求の新たなスタートと言えるでしょう。
dokidoki - dokidoki" is a collection of works that documents musician
kengoshimiz's foray into traditional Japanese music. The collection
consists of 69 studies, each with a different purpose, large or small,
reflecting the results of his previous efforts and endeavors. Of
particular importance is the fact that these studies were the site of
the discovery and development of new compositional theories.
Discovering compositional theories that had not previously existed in
traditional Japanese music was a major goal in the creation of the
studies. This collection contains his answers to various questions,
such as how to find the framework of music without harmonic
progression and how to create rhythm with a limited number of
instruments. Still, there is only so much that can be accomplished in
this group of studies. However, for kengoshimiz, this is not a reason
for frustration, but rather a basis for further achievement. The
release of this body of work is a step along the path of his growth
and evolution and a new beginning in his musical exploration of what
is possible in the future.